Skip to content

KO AVTO ONEMI…

Letošnja toplejša jesen je morda odložila skrbi o zamenjavi akumulatorja v vašem vozilu, vendar pa je v prvi polovici meseca že pokazala zobe in s tem povezane nevšečnosti pri zagonu.
Zimske razmere namreč še posebej neugodno vplivajo na akumulator. Ker dobimo električni tok iz akumulatorja s pomočjo kemične reakcije v njem, se pri znižanju temperature spremeni tudi intenzivnost kemične reakcije, kapaciteta akumulatorja se pri tem močno zniža. Zaradi nizke temperature* pa je zaradi krčenja kovin tudi težje zagnati motor.
Akumulator je treba pred zimo pregledati in ga po potrebi zamenjati, saj slab akumulator v zimskih razmerah ne nudi dovolj zagonskega toka za vžig motorja. Po statističnih podatkih večina akumulatorjev, starejših od štirih let, ne bo preživela zime. Pri padcu temperature na 0 stopinj Celzija se potrebna energija za vžig motorja poveča kar za 55%, ob padcu temperature na –18 stopinj Celzija pa celo za 110%. Pozimi se tudi poveča število električni porabnikov v avtomobilu (ventilacija, brisalci, daljše gretje žarilnih svečk, webasto grelci, klima naprave, …), zato je pozimi dobro imeti rezervno energijo oz. akumulator s povečanim zagonskim tokom (power range). Z uporabo kalcijeve in hibridne tehnologije in nekoliko tanjših plošč pridobimo prostor za dodatno ploščo ali več. S tem se pridobi večja površina plošč, to pa poveča zagonsko moč akumulatorja. Ti akumulatorji so primerni za:

  • Vsa vozila v zimskem času zaradi padca zagonske moči in velike potrebne energije za zagon pri nizkih temperaturah,
  • Vozila, ki vozijo kratke relacije (predvsem v mestni vožnji), zaradi nizke porabe energije(povečan zagonski tok)ohranijo več rezervne kapacitete,
  • Starejša vozila z veliko kilometrine, ker potrebujejo zaradi utrujenosti in staranja materialov velik zagonski tok,
  • Dizelska vozila, ki s predgretjem posebno obremenjujejo akumulator (predvsem tista, ki nimajo predgretja žarilnih svečk in potrebujejo dodatno močan zagonski tok).

Od domačih proizvajalcev je s proizvodnjo takih akumulatorjev s kalcijevo tehnologijo prvi pričel TAB d.d. pod imenom TOPLA TOP. Na našem tržišču so prisotni še BOSCH Silver plus, VARTA Silver dynamic, FULMEN formula in še nekateri.
Pri akumulatorjih, katerih izvedba to dopušča, je potrebno je preveriti nivo elektrolita v celicah, ki mora biti vsaj centimeter nad ploščami (ne sme pa biti tudi previsok!), ter po potrebi doliti destilirano vodo. Pri zaprtih tipih akumulatorjev je poraba vode zanemarljiva in tovrstno vzdrževanje ni potrebno. Kvaliteto akumulatorja preverjamo samo glede na hladno-zagonski tok. Pri nekaterih tipih akumulatorjev lahko njihovo stanje napolnjenosti preverimo s pomočjo svetlobnega očesa (»magic eye«).
Zaradi velike izbire različnih tipov proizvajalcev in različnih tehnologij izdelave akumulatorjev, je včasih izbira pravega akumulatorja težka. Zadnje čase je po revijah mogoče zaslediti več različnih primerjalnih testov akumulatorjev. Ti testi imajo več pomanjkljivosti, rezultati, ugotovljeni v posebno določenih pogojih testiranja se v praksi ne potrdijo vedno. Veliko je odvisno tudi od tipa avtomobila (novejša vozila imajo višjo polnilno napetost, da lahko zagotovijo večjo porabo električnih porabnikov), načina vožnje (mestna vožnja je za akumulator slabša), stanja električne instalacije v avtomobilu in podobno. Pri izbiri vam bo v pomoč strokovnjak.
Pred zimo vam torej priporočamo temeljit pregled vašega akumulatorja. V primeru, da skupaj s strokovnjakom ugotovite, da je akumulator šibek ali okvarjen, ga brez odlašanja zamenjajte z ustreznim novim in se ne pustite presenetiti. Dodatne informacije so vam na voljo na sedežu našega podjetja v Ljubljani, na Leskoškovi 12 in po telefonu 01 524 03 66. Z veseljem vam bomo priskočili na pomoč. Prijetno (zimsko) vožnjo ter SREČNO NOVO LETO vam želi Akumulatorstvo Grajzar.

Boštjan Grajzar

 

 

*Na akumulator neugodno vplivajo tudi ekstremno visoke temperature, zaradi intenzivnejše korozije (razpadanje plošč) se obremenitev akumulatorjev poveča, to pa zelo neugodno vpliva na življenjsko dobo akumulatorja.

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja